VI kadencja

Odpowiedź na zapytanie w sprawie linii produkcyjnej silników do czołgów Twardy

Odpowiedź ministra skarbu państwa

na zapytanie nr 6544

w sprawie linii produkcyjnej silników do czołgów Twardy

   Szanowny Panie Marszałku! W związku z zapytaniem poselskim pana posła Ludwika Dorna (znak: SPS-024-6544/10) w sprawie linii produkcyjnej silników do czołgów Twardy uprzejmie przedkładam odpowiedź na pytania zadane przez pana posła.

   Ad 1. Jaki był powód zlikwidowania linii produkcyjnej silników czołgowych w PZL-Wola?

   Linia produkcyjna silników czołgowych nie została zlikwidowana, lecz organizacyjnie przeniesiona do Zakładu Mechanicznego PZL-Wola w Siedlcach sp. z o.o, natomiast lokalizacyjnie proces montażu silników odbywa się na terenie byłej spółki Zakłady Mechaniczne PZL-Wola SA w Warszawie, która w listopadzie 2009 r. została połączona ze spółką Bumar sp. z o.o. Moce produkcyjne w zakresie produkcji silników czołgowych są zachowane.

   Ad 2. Skąd będą brane silniki do czołgów Twardy?

   Silniki do czołgów PT-91 Twardy są obecnie produkowane zgodnie z potrzebami w ww. spółce. Docelowo będą produkowane w podmiotach Grupy Bumar-Łabędy w Gliwicach, gdzie zlokalizowana jest produkcja pojazdów pancernych.

   Przedstawiając powyższe, pozostaję w przekonaniu, iż niniejsze wyjaśnienia będą dla pana posła wystarczające.

   Minister

   Aleksander Grad

   Warszawa, dnia 30 marca 2010 r.