VI kadencja

Odpowiedź na zapytanie w sprawie spotów reklamowych zleconych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną

Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej - z upoważnienia ministra -

na zapytanie nr 6638

w sprawie spotów reklamowych zleconych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną

   Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na zapytanie (SPS-024-6638/10) pana posła Dawida Jackiewicza w sprawie spotów reklamowych zleconych przez Centralną Komisją Egzaminacyjną, uprzejmie wyjaśniam, co następuje.

   Kampania informacyjno-edukacyjna związana z powrotem, po 25 latach przerwy, obowiązkowego egzaminu maturalnego z matematyki, rozpoczęła się w połowie lutego i potrwa do końca kwietnia br. Kampania promująca egzamin maturalny z matematyki i samą matematykę została zaplanowana we wniosku o dofinansowanie projektu ˝Pilotaż nowych egzaminów maturalnych i eksternistycznych˝. Projekt, obejmujący lata 2007-2010, opracowała Centralna Komisja Egzaminacyjna w 2007 r., a zaakceptowało Ministerstwo Edukacji Narodowej w dniu 7 lutego 2008 r. Na zadanie 7. - ˝Opracowanie materiałów dla uczniów, nauczycieli wspierających proces uczenia się i nauczania matematyki, w tym m.in. filmy, programy TV i radiowe, broszury, ulotki˝ - przeznaczono w projekcie łącznie 30,4 mln zł.

   Celem doraźnym kampanii jest zmniejszenie poziomu obaw przed obowiązkowym egzaminem maturalnym z matematyki wśród uczniów i nauczycieli. Główny przekaz kampanii to: matematyki można się nauczyć i może być to przyjemne, matematyka jest przydatna w bardzo wielu dziedzinach życia.

   Kampanię prowadzi firma DDB Warszawa sp. z o.o., która została wyłoniona w konkursie ogłoszonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Przy opracowywaniu warunków konkursu Centralna Komisja Egzaminacyjna przyjęła orientacyjną średnią cenę wyprodukowania jednej minuty materiału filmowego nadającego się do emisji telewizyjnej i przekazania wszystkich praw autorskich w wysokości 33 tys. zł brutto. Z rozpoznania rynku poczynionego przez Centralną Komisję Egzaminacyjną wynika, że koszt wyprodukowania jednej minuty przeciętnego materiału reklamowego, jaki jest emitowany w telewizji, jest ok. 9 razy wyższy. Cena wywoławcza 1 minuty materiału reklamowego to 100 tys. zł. Na ogłoszony konkurs wpłynęła jedna oferta firmy DDB Warszawa sp. z o.o.

   Koszt kampanii wynosi 18 870 072 zł, z czego 10 056 219 zł to zakup czasu antenowego, a pozostała kwota przeznaczona jest na przygotowanie i produkcję materiałów programowych. Kampania jest w 85% współfinansowana przez Europejski Fundusz Społeczny.

   Z poważaniem

   Sekretarz stanu

   Krystyna Szumilas

   Warszawa, dnia 31 marca 2010 r.