VI kadencja

Odpowiedź na interpelację w sprawie dramatycznie trudnej sytuacji kolejowej w Kotlinie Kłodzkiej

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 19869

w sprawie dramatycznie trudnej sytuacji kolejowej w Kotlinie Kłodzkiej

   Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację poseł Moniki Wielichowskiej w sprawie dramatycznie trudnej sytuacji kolejowej w Kotlinie Kłodzkiej przekazuję poniższe informacje.

   Zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe SA przewidział rewitalizację linii nr 309 Kłodzko - Kudowa Zdrój w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

   W ˝Projekcie wieloletniego programu inwestycji w infrastrukturę kolejową przewidzianych do realizacji przez PKP PLK SA w latach 2010-2013˝ przewiduje się wykonanie inwestycji pod nazwą ˝Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe - Kudowa Zdrój˝. Odcinek Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój został ujęty w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego na lata 2011-2012 w kwocie 56 695,0 tys. zł, zaś odcinek Kłodzko Nowe - Duszniki Zdrój został ujęty w ˝Programie rzeczowo finansowym wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2011 r.˝, na którym zaplanowano roboty utrzymaniowo-naprawcze za kwotę 3000,0 tys. zł.

   Według informacji udzielonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w chwili obecnej trwają prace związane z dokumentacją projektową na realizację zadania, projekt przewidziany jest na lata 2010-2012. Obecnie zostały wykonane prace nad studium wykonalności oraz raportem oddziaływania na środowisko. Wystąpiono również o uzyskanie decyzji środowiskowej. Ogłoszony został także przetarg na wykonanie dokumentacji budowlanej. Otwarcie ofert nastąpi 11 lutego 2011 r. i w ramach procedury przetargowej będzie wyłoniony wykonawca dokumentacji budowlanej. Po opracowaniu dokumentacji budowlanej ogłoszony zostanie przetarg na wykonanie robót.

   Zakres projektu obejmuje opracowanie studium wykonalności - dokumentacji projektowej przedmiotowej linii. Zakres modernizacji będzie obejmował:

   - roboty budowlane obejmujące modernizację nawierzchni kolejowej;

   - naprawę obiektów inżynieryjnych;

   - naprawę peronów;

   - naprawę nawierzchni na przejazdach kolejowych;

   - audyt zewnętrzny projektu.

   Wobec zaistniałej sytuacji związanej z brakiem wystarczającej liczby sprawnych wagonów, do czasu unormowania sytuacji taborowej w PKP InterCity SA, nie przewiduje się przywracania wnioskowanych połączeń. Po ustabilizowaniu sytuacji taborowej Ministerstwo Infrastruktury przeanalizuje i zaproponuje rozwiązanie zapewniające bezpośrednie połączenia Kłodzka i Kudowy Zdroju z Warszawą oraz Trójmiastem.

   Z poważaniem

   Podsekretarz stanu

   Andrzej Massel

   Warszawa, dnia 28 stycznia 2011 r.