VI kadencja
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -
na zapytanie nr 7110
w sprawie nowego rozwiązania technicznego umożliwiającego skomunikowanie ruchu pieszego drogi powiatowej z centrum miasta Ropczyce
Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do wystąpienia posłów na Sejm RP Wiesława Rygla i Mieczysława Kasprzaka, przekazanego przy piśmie z dnia 11 czerwca 2010 r., znak: SPS-024-7110/10, w sprawie nowego rozwiązania technicznego umożliwiającego skomunikowanie ruchu pieszego drogi powiatowej z centrum miasta Ropczyce przedstawiam stanowisko w poruszonej przez panów posłów kwestii.
Przejście dla pieszych pod mostem na rzece Wielopolce zostało zaprojektowane w ramach budowy obwodnicy Ropczyc w celu umożliwienia ruchu pieszego odbywającego się dotychczas wzdłuż ul. Zielonej do centrum miasta i z powrotem. Ulica przebiega w bezpośredniej bliskości rzeki. Nawierzchnia przejścia pod mostem usytuowana jest ok. 4,4 m nad zwierciadłem normalnego stanu wody w rzece. Zwykłe opady deszczu i związany z nimi podwyższony stan wody w rzece nie zagrażają przejściu. Do zalewania przejścia dochodzi sporadycznie podczas stanów powodziowych. Z danych sprzed okresu budowy obwodnicy wynika, iż ul. Zielona była zalewana po intensywnych opadach deszczu lub podczas wiosennych roztopów śniegu. Świadczy to o tym, iż główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak zabezpieczeń przeciwpowodziowych rzeki Wielopolki.
Po zakończeniu budowy obwodnicy i oddaniu jej do użytkowania przeprowadzona zostanie obserwacja i analiza ruchu pieszego wzdłuż ul. Zielonej do centrum miasta i z powrotem. Jeżeli z przeprowadzonej analizy wyniknie, iż wybudowane przejście dla pieszych jest niewystarczające, to GDDKiA wraz z władzami samorządowymi opracuje nową koncepcję organizacji ruchu na przedmiotowym odcinku.
Z poważaniem
Podsekretarz stanu
Radosław Stępień
Warszawa, dnia 5 lipca 2010 r.