V kadencja

Odpowiedź na interpelację w sprawie budowy drogi ekspresowej S7 pomiędzy Myślenicami a Lubniem (tzw. zakopianki)

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu i Budownictwa - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 118

w sprawie budowy drogi ekspresowej S7 pomiędzy Myślenicami a Lubniem (tzw. zakopianki)

   Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na pismo SPS-023-118/05 przesyłające interpelację posła Leszka Murzyna w sprawie opóźnień na budowie drogi ekspresowej S-7, uprzejmie informuję, że zadanie inwestycyjne Budowa drogi ekspresowej S-7 odcinek Myślenice - Lubień z obwodnicą Lubnia o długości 16,2 km, z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego przewidziane jest do realizacji w latach 2003 - 2008. Zadanie składa się z dwóch kontraktów:

   2. Rozbudowa drogi krajowej nr 7 Kraków - Chyżne na drogę ekspresową nr S-7 na odcinku Myślenice - Pcim, który jest obecnie w realizacji.

   3. Budowa obwodnicy miejscowości Lubień, na który przewidziane jest otwarcie ofert w styczniu 2006 roku.

   Wybrany w przetargu wykonawca pierwszego kontraktu - firma portugalska Mota-Engil, Engenharia e Construçäo S.A. - pomimo wiarygodnych dokumentów dotyczących profesjonalizmu i zdolności finansowych, okazała się jednak nieprzygotowana do realizacji tak dużego zadania. Interwencja Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) spowodowała zmianę Dyrektora Kontraktu, co skutkuje wyraźnym przyspieszeniem robót. Zarząd Firmy zapewnia realizację zadania w terminie, a w połowie stycznia 2006 roku ma przedstawić Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad program naprawczy. W ocenie Generalnej Dyrekcji wykonawca ma możliwość dotrzymania terminu, biorąc pod uwagę, że w drugiej połowie 2005 r. pokonano najpoważniejsze trudności techniczne na budowie. Tym niemniej Ministerstwo zażąda od Generalnej Dyrekcji informacji i oceny wspomnianego programu naprawczego, uzależniając od jej wyników ewentualne dalsze działania.

   Co do obwodnicy Lubnia, opóźnienie wynikło na skutek wniesienia przez mieszkańców odwołania od decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi. Po oddaleniu skargi mieszkańców przez NSA decyzja ta jest prawomocna. Po pokonaniu problemów administracyjnych, w październiku 2005 roku uprawomocniła się decyzja o pozwoleniu na budowę i można było ogłosić przetarg na realizację. Otwarcie ofert nastąpi w styczniu 2006 r.

   Łaczę wyrazy szacunku

   Podsekretarz stanu

   Piotr Stomma

   Warszawa, dnia 4 stycznia 2006 r.