opis sprawy

Zapytanie w sprawie spotu reklamowego z udziałem Wicepremiera i Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego oraz m. in. doradcy marszałka województwa dolnośląskiego i przewodniczącego Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach SA Ryszarda Petru

Zapytanie nr 7903

do ministra gospodarki

w sprawie spotu reklamowego z udziałem Wicepremiera i Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego oraz m. in. doradcy marszałka województwa dolnośląskiego i przewodniczącego Rady Nadzorczej Solaris Bus & Coach SA Ryszarda Petru

Szanowny Panie Ministrze,

W związku z emisją spotu reklamowego, w którym Pan minister występuje proszę o odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Jaki był koszt wyprodukowania tego spotu i jaka firma go wyprodukowała?
  2. Czy ta firma wykonywała wcześniej usługi dla tego samego zleceniodawcy (Ministerstwa), jeżeli tak to co to były za usługi i jaki był ich koszt?
  3. Jaki jest koszt emisji tego spotu w poszczególnych stacjach TV i internecie?
  4. Czy firmę realizującą spot wybrano w wyniku przetargu/konkursu?
  5. Czy Ministerstwo Gospodarki rozważało udział innej osoby w spocie, aby nie być posądzonym o reklamowanie za publiczne pieniądze osoby będącej twarzą partii politycznej?
  6. Z jakich środków została opłacona produkcja oraz emisja spotu?
  7. Jakie kryteria lub inne czynniki spowodowały wybór Pana Janusza Piechocińskiego?
  1. Czy odbył się casting do tej roli, jeśli tak to kiedy był ogłoszony i jakie kryteria mieli spełniać kandydaci lub kandydatki?

W związku z emisją spotu reklamowego, w którym Pan Ryszard Petru podkłada głos proszę o odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Jaki był koszt wyprodukowania tego spotu i jaka firma go wyprodukowała?
  2. Czy ta firma wykonywała wcześniej usługi dla tego samego zleceniodawcy (Ministerstwa), jeżeli tak to co to były za usługi i jaki był ich koszt?
  3. Jaki jest koszt emisji tego spotu w poszczególnych stacjach TV i internecie?
  4. Czy firmę realizującą spot wybrano w wyniku przetargu/konkursu?
  5. Czy Ministerstwo Gospodarki rozważało udział innej osoby w spocie, aby nie być posądzonym o reklamowanie za publiczne pieniądze osoby zaangażowanej biznesowo?
  6. Jakie kryteria lub inne czynniki spowodowały wybór Pana Ryszarda Petru?
  7. Z jakich środków została opłacona produkcja oraz emisja spotu?
  8. Czy odbył się casting do tej roli, jeśli tak to kiedy był ogłoszony i jakie kryteria mieli spełniać kandydaci lub kandydatki?

Pytania ogólne dotyczące kampanii:

  1. Dlaczego Ministerstwo Gospodarki decyduje się na tak kosztowne reklamowanie swoich projektów? Czy nie lepiej byłoby te środki również przeznaczyć na realną pomoc przedsiębiorcom niż na działania stricto propagandowe?
  1. Na jakie inne środki promocji, poza emisją spotu, zdecydowało się Ministerstwo Gospodarki, aby zareklamować te programy pomocy dla przedsiębiorców? Proszę o przedstawienie kosztów.
  2. Co wchodzi w skład pakietu rozwiązań, o którym mówią: Pan Janusz Piechociński i Pan Ryszard Petru?
  3. W jakiej wysokości Ministerstwo Gospodarki planuje przeznaczyć środki na rozwiązania, o których jest mowa w spocie (z podziałem na aktywności i okresy)?
  4. Proszę o wyszczególnienie kwot dotyczących konkretnych działań i jakie są zakładane spodziewane efekty.
  5. Na jakie efekty liczy resort gospodarki po emisji tego spotu, poza promocją PSL i premiera Janusza Piechocińskiego oraz Pana Ryszarda Petru?
  6. Jaki jest cel informowania Polaków w spocie o tym, że do Polski zostaną zaproszeni dziennikarze z krajów azjatyckich i bałkańskich? (kto opracował scenariusz tych dwóch spotów i jakie cele stawiał zleceniodawca – kto był tym zleceniodawcą?)
  7. Jaki budżet w obecnym oraz przyszłych latach Pan Minister planuje przeznaczyć na misje przyjazdowe do Polski dla kontrahentów i dziennikarzy? Proszę o podanie terminów tych przyjazdów, liczby osób oraz listy firm i mediów, które przyjadą do Polski oraz jaki będzie koszt i plan pracy podczas tych przyjazdów.
  8. Jak często są emitowane spoty – proszę o dokładny media-plan i z czego wynikała tak duża częstotliwość emisji szczególnie w godzinach przed i wczesno popołudniowych – w czasie pracy przedsiębiorców?
  9. Czyją sytuację oprócz eksporterów żywności będzie jeszcze wspierało Ministerstwo Gospodarki oraz w jaki sposób?
  10. Jaką konkretnie pomoc i w jakim dokładnie zakresie mogą otrzymać przedsiębiorcy w punktach COIE oraz jakim procedurom podlegają zatrudnieni tam pracownicy?

Łączę wyrazy szacunku

Armand Ryfiński

Poseł na Sejm RP