opis sprawy

Odpowiedź na zapytanie w sprawie wiarygodności deklaracji ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej dotyczącej budowy drogi S7 na odcinku węzeł Rybitwy - węzeł Igołomska w Krakowie w świetle stanowiska prezentowanego przez GDDKiA

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej - z upoważnienia ministra -

na zapytanie nr 4286

w sprawie wiarygodności deklaracji ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej dotyczącej budowy drogi S7 na odcinku węzeł Rybitwy - węzeł Igołomska w Krakowie w świetle stanowiska prezentowanego przez GDDKiA

   Szanowna Pani Marszałek! W odpowiedzi na zapytanie posła Józefa Lassoty przekazaną przy piśmie z dnia 7 kwietnia 2013 r. (sygn. SPS-023-4286/13) w sprawie wiarygodności deklaracji ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej dotyczącej budowy drogi S7 na odcinku węzeł Rybitwy - węzeł Igołomska w Krakowie w świetle stanowiska prezentowanego przez GDDKiA przekazuję poniższe informacje.

   Uprzejmie informuję, iż zadanie pn.: Budowa autostrady A4 Wielicka - Szarów wraz z drogą S7 Bieżanów - Christo Botewa - Igołomska, odc. Kraków (węzeł Igołomska, DK nr 79) - Kraków węzeł Christo Botewa (Rybitwy) zostało ujęte w załączniku nr 1a do obecnie obowiązującego ˝Programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015˝ przyjętego przez Radę Ministrów w dniu 25 stycznia 2011 r.

   Niemniej jednak, mając na uwadze znaczenie drogi nr S7 odc. Igołomska - Christo Botewa dla województwa małopolskiego, resort transportu ujął przedmiotowy odcinek drogi w załączniku nr 5 do projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pn. ˝Program budowy dróg krajowych na lata 2011-2015˝. W związku z powyższym droga ta planowana jest do realizacji w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020. Natomiast uruchomienie postępowania przetargowego na wybór wykonawcy robót budowlanych nastąpi jeszcze w roku bieżącym.

   Głównym celem projektu uchwały jest kontynuacja realizacji inwestycji drogowych na drogach szybkiego ruchu, tak aby powstała spójna sieć drogowa. Zadania, które znajdują się w projekcie załącznika nr 5, są zadaniami ujętymi już w obecnie obowiązującym PBDK, ponadto ich zaawansowanie stanu prac przygotowawczych jest bardzo wysokie, a co za tym idzie, uruchomienie procesu przetargowego na wyłonienie wykonawców możliwe jest praktycznie zaraz po przyjęciu uchwały przez Radę Ministrów.

   Z poważaniem

   Podsekretarz stanu

   Patrycja Wolińska-Bartkiewicz

   Warszawa, dnia 22 maja 2013 r.