Interpelacja nr 24928
do ministra gospodarki
w sprawie likwidacji punktu obsługi klienta Tauron Polska Energia SA w Gorlicach
W ostatnim czasie podejmuję wiele interwencji dotyczących marginalizacji miast powiatowych, likwidacji różnych oddziałów instytucji państwowych, połączeń komunikacyjnych i wreszcie punktów obsługi klienta.
Po interwencjach w sprawie likwidacji Punktu Obsługi Klienta Tauron Polska Energia SA w Gorlicach, w tym mojej z dnia 20 października 2012 r., zarząd podjął decyzję, że POK przy ul. 11 Listopada 45 w Gorlicach będzie pełnił dyżury w każdy wtorek od godz. 7 do godz. 15. W grudniu 2013 r. do mojego biura zgłosili się zaniepokojeni mieszkańcy i samorządowcy, którzy otrzymali informację, że od 1 stycznia 2014 r. punkt zostanie całkowicie zlikwidowany. Ostateczne podjęto decyzję o kontynuacji dyżurów do 30 marca 2014 r.
Punkt obsługi klienta pełni wtorkowe dyżury od 6 listopada 2012 r. i jest miejscem, gdzie można kompleksowo załatwić wszystkie sprawy związane z przyłączeniem i dystrybucją energii.
Na dzień dzisiejszy dla wielu klientów sugerowana forma obsługi przez infolinię czy Internet nie stanowi alternatywnego rozwiązania dla kontaktów osobistych. Ponadto konieczność zmian w obszarze obsługi klienta i zainteresowanie elektronicznymi kanałami obsługi nie musi przecież determinować likwidacji placówki POK w Gorlicach.
Niestety często też tak się dzieje, że w sytuacjach awaryjnych właśnie nie ma też możliwości skorzystać z Internetu, a infolinia nie działa. To nie są sytuacje wymyślone, ale naprawdę się zdarzają. Natomiast kilkugodzinne przerwy w dostawie energii mogą prowadzić do nieodwracalnych strat.
Jeżeli spółka naprawdę dbałaby o swoich klientów, którzy płacąc rachunki za prąd, płacą też za utrzymanie administracji, to uruchomiłaby w każdym powiecie punkt obsługi poszerzony o całodobowy dyżur, gdzie można by zgłaszać awarie.
Oszczędności z likwidacji biura w Gorlicach z pewnością nie są zbyt wysokie i nie stanowią dużego znaczenia dla finansów spółki. Koszty utrzymania przedsiębiorstwa ponoszą przecież również klienci i w zamian powinni otrzymywać zapewnienie sprawnej obsługi.
Wśród współczesnych kryteriów stabilnego funkcjonowania państwa i życia codziennego obywateli dużą rolę odgrywa też tzw. bezpieczeństwo energetyczne. Państwo jest zobowiązane dbać o bezpieczeństwo swoich obywateli, więc zwracam się do Pana Ministra z pytaniami:
1. Czy ministerstwo podejmuje interwencje w sprawie zamykania punktów obsługi klienta?
2. Jakie oszczędności uzyskuje spółka, zamykając kolejne punkty obsługi klienta?
3. Jaka jest planowana przyszłość Punktu Obsługi Klienta Tauron Polska Energia SA w Gorlicach i czy można liczyć, że po 30 marca 2014 r. będzie on jednak funkcjonował?
Z poważaniem
Poseł Barbara Bartuś
Warszawa, dnia 24 lutego 2014 r.