4 kadencja, 100 posiedzenie, 3 dzień (14.04.2005)
15 punkt porządku dziennego:
Informacja bieżąca.
Poseł Lech Kuropatwiński:
Dziękuję, panie marszałku.
Panie Ministrze! Omawiamy sprawę FSO Warszawa. Jest ona ważna dla 20 tys. załogi związanej z FSO. Dziś wiemy, że w ostatnich 15 latach prywatyzacja była prowadzona źle, niejednokrotnie ze stratą dla budżetu. NIK potwierdza, że 95% prywatyzacji było przeprowadzone z naruszeniem prawa. W wielu sprawach prywatyzacyjnych występował w różnych ministerstwach pan minister Piechota. To pan minister przekonywał i nadal przekonuje, że jest to najlepsze rozwiązanie dla Polski i dla załóg, a jak to jest, widać i słychać przy prywatyzacji, ostatniej sprzedaży hut stali Hindusom, którzy dziś wykorzystują naszych pracowników, robiąc interes i płacąc podatki nie u nas.
Panie Ministrze! Czy zagwarantuje pan, że pracownicy FSO nie stracą pracy w najbliższych 5 latach, nie tylko ci w fabryce głównej, ale i jej kooperanci?
Panie Ministrze! Czy nie wstyd panu i pana rządowi, że taka biedna Ukraina chce wykupić FSO, a polski rząd, którego jest pan członkiem, począwszy od transformacji po 1989 r., a także członkiem partii rządzącej, nie jest w stanie rozwiązać sytuacji w FSO, kolebce polskiego przemysłu samochodowego, gdzie obecnie nie ma produkcji polskiego samochodu?
Pytam pana, czy jest pan zadowolony z tego, że Polacy sprowadzają wyeksploatowane samochody z krajów starej Unii Europejskiej. Czy takie są założenia rządu, aby w Polsce nie było produkcji samochodu, ciągnika, a nawet roweru, a na szyldach fabryk widniały nazwy chińskie, hinduskie, a może w niedługim czasie z Trzeciego Świata, który może nas wykupić przy takiej polityce gospodarczej, jaka jest obecnie prowadzona? Dziękuję.
Przebieg posiedzenia