4 kadencja, 100 posiedzenie, 3 dzień (14.04.2005)
15 punkt porządku dziennego:
Informacja bieżąca.
Poseł Grzegorz Tuderek:
Panie Marszałku! Szanowna Izbo! Chyba trzeba się głęboko zastanowić nad stwierdzeniami posła Łącznego i posła Kalemby. Są to bardzo ważkie stwierdzenia.
Wracając do sprawy FSO, chcę powiedzieć, że doceniam wysiłki pana ministra Piechoty.
Moje pytania są następujące. Jakie będą gwarancje w przypadku strony ukraińskiej zabezpieczające przed czynnikiem ryzyka? Czy tylko bankowe, czy też i rządowe?
Drugie pytanie. Czy rozważano możliwość użycia środków krajowych w celu ratowania FSO i czy zrobiono rachunek symulacyjny? Wydaje mi się bowiem, że pytanie pana przewodniczącego Leppera było zasadne.
Trzecie pytanie. Jaką produkcję samochodów w skali kraju przewiduje pan minister w ciągu najbliższych kilku lat i jaki będzie ewentualnie udział przedsiębiorstwa zbudowanego na bazie FSO i strony ukraińskiej? Jaka będzie produkcja w skali roku, jeżeli chodzi o ilość samochodów, i jaki import w tym okresie pan minister przewiduje? Mówię o okresie 2, 3, 4 lat.
Wiąże się to z tym, że w jakimś stopniu zwiększy się natężenie ruchu na drogach. Jaki to będzie miało wpływ na budowę autostrad w Polsce, szczególnie autostrady A-4?
I ostatnie pytanie. Jakie zabezpieczenia przed ryzykiem upadłości zawarte były w umowie z Daewoo? Czy pan minister może powiedzieć więcej na ten temat? Dziękuję bardzo.
Przebieg posiedzenia