3 kadencja, 53 posiedzenie, 1 dzień (02.07.1999)
1 punkt porządku dziennego:
Pierwsze czytanie:
1) rządowych projektów ustaw o:
- podatku dochodowym od osób fizycznych (druk nr 1193),
- podatku dochodowym od osób prawnych (druk nr 1192),
- zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (druk nr 1190);
2) poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (druk nr 736).
Poseł Bogumił Andrzej Borowski:
Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Panie Ministrze! Moje pytanie jest skierowane do ministra finansów i dotyczy projektu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (druk nr 1192), rozdz. 10: Przepisy przejściowe i końcowe, art. 59 ust. 2 i 3.
Panie Ministrze! Dlaczego projektowane zastąpienie kwotą ok. 700 mln zł, stanowiącą 35% wszystkich wydatków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ustalonych w planie finansowym funduszu na rok 1990, kwoty blisko 2,5 mld zł, równoważnej ulgom i zwolnieniom podatkowym od pracodawców zatrudniających powyżej 7% osób niepełnosprawnych oraz mających status zakładów pracy chronionej, a wyszacowanej, na moją prośbę, przez Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni Inwalidów i Spółdzielni Niewidomych, nie zostało poprzedzone - powtarzam: nie zostało poprzedzone wystąpieniem Ministerstwa Finansów o umieszczenie już w krajowym programie operacyjnym PHARE'98 odpowiedniego komponentu, dotyczącego udzielania pomocy przez Unię Europejską, jeśli chodzi o przekształcenia statusu finansowego zakładów pracy chronionej?
Czy zatem mając na uwadze wymogi dostosowania prawodawstwa polskiego do prawodawstwa Unii Europejskiej w omawianym zakresie, wystąpi pan minister o umieszczenie w PHARE'99 i w następnych, odpowiednich komponentów pomocy dla osób niepełnosprawnych i zakładów je zatrudniających, co sugerowałem w oświadczeniu poselskim wygłoszonym podczas poprzedniej debaty sejmowej.
Przebieg posiedzenia